Stor nok til at drømme sig større

De fleste virksomheder vil nå et punkt, hvor de enten skal ansætte medarbejdere til at varetage projekter indenfor salg, markedsføring og strategi… eller bøje af. 

En tredje mulighed er at hyre en ekstern konsulent til at være ansvarlig for et udviklingsprojekt i en kortere eller længere periode.

 

For små og mellemstore virksomheder (SMV’er) er der flere åbenlyse fordele ved at indgå en aftale med en ekstern konsulent:

  • konsulenter er lette at hyre og fyre… og dermed som regel en billigere løsning end at fastansætte
  • med en ekstern konsulent kan du som virksomhedsejer gå efter specifik ekspertise… en specialist i stedet for en generalist
  • en ekstern konsulent kan være et frisk pust i organisationen og tilføre ny viden, nye perspektiver og nye ideer

 

Handler om at positionere sig

Jeg hjælper virksomheder med at lægge strategier, der fører til øget omsætning og salg. Vejen til øget omsætning og salg er, at virksomheden skaber sig en unik position i markedet, som virksomheden eller virksomhedens varemærke ejer.

 

For at skabe sig den unikke position vil det ofte være nødvendigt at differentiere sig i forhold til række konkurrenter. Og det er ikke nogen helt enkel øvelse, for i dag er grundreglen, at kunderne foretager en stor del af deres rejse på egen hånd.

 

Tiden er knap – brug den klogt

Det vil i praksis sige, at kunden enten har besluttet sig eller er meget tæt på at have besluttet sig, når vi i virksomheden møder vedkommende. I telefonen, på e-mail, i webshoppen, i et udstillingslokale, på en messe…

 

Derfor er det så afgørende vigtigt, at vi bruger tiden sammen med kunden uhyre klogt, og gerne manifesterer os som en af de virksomheder, der lykkes med at tiltrække sig kundernes opmærksomhed, så de undervejs i deres købsrejse slet ikke kan lade være med at slå vejen forbi jeres virksomhed og varemærke.

Log in with your credentials

Forgot your details?